Studenti porovnávali své kreativní schopnosti

Studenti porovnávali své kreativní schopnosti

Tiskové zprávy · 4 min. čtení

27.03.2012

Sto dvacet studentů středních a vysokých škol z Moravskoslezského kraje se v úterý
27. března 2012 sešlo, aby na půdě Ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava porovnali své schopnosti inovativního a kreativního myšlení při řešení týmového zadání v oblasti zdravého životního stylu.

„Největším přínosem pro zúčastněné studenty je možnost vyzkoušet si týmovou spolupráci, se kterou se nejspíše setkají ve svém budoucím zaměstnání. Zároveň zjistí,
 jak důležité je umět prosadit svůj názor v týmu, získat pro něj podporu a efektivně zformulovat své myšlenky. V neposlední řadě získají zkušenost s prezentací svého projektu před velkým publikem“, říká o soutěži národní koordinátorka tohoto projektu, paní Jitka Bulantová.

Z vítězného týmu bylo vybráno několik studentů, kteří budou mít příležitost reprezentovat svou školu a také Českou republiku na evropském finále v Bruselu,
 které se bude konat v květnu letošního roku.

„Studenti měli za úkol přijít s inovativním a kreativním řešením ve formě návrhu nového produktu z oblasti doplňků stravy pro věkovou skupinu 15 - 25 let. Během jednoho dne si tak mohli vyzkoušet, co znamená práce brand manažera“, říká Ilona Urbanová, HR ředitelka společnosti Walmark.

Účastníci byli rozdělení do týmů tak, aby se mezi sebou navzájem neznali, což skvěle simulovalo běžnou praxi v zaměstnání. Na zadaném úkolu pracovali studenti v týmech celý den. Kromě rad svých průvodců z vysokých škol mohli v průběhu dne využít také zkušeností odborných konzultantů z řad partnerských organizací. Svůj výsledek nakonec prezentovali před všemi účastníky, odbornou porotou a velkým počtem hostů a novinářů.

Vítězem soutěže se stal tým číslo 18 s produktem nazvaným Active Stickers neboli módními tělovými náplastmi, které lidem dodávají do těla povzbuzující látky.

Vítězný tým byl složen z těchto studentů: Nikol Klapetková ze SŠHS Opava, Lukáš Hrušťák z OA Frýdek-Místek, Kateřina Křížová ze SOŠ Krnov, Martina Sikorová z OA Petřvald, Petr Fridrišek z Gymnázia Ostrava-Hrabůvka a Boris Dunaj z EkF VŠB-TU Ostrava.

Porota

  •  Ing. Libor Musil
    – ředitel marketingu pro ČR, Walmark, a. s.
  •  Doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
    - vedoucí katedry marketingu a obchodu, EkF VŠB-TU Ostrava
  • Ing. Monika Pyszko Mitrega – Senior Brand Manažer, Walmark, a. s.
  • Zuzana Dobešová – studentka 3. ročníku bakalářského studia Marketing a obchod, EkF VŠB-TU Ostrava
  • Mgr. Petr Knotek – výkonný ředitel a senior konzultant, Image Lab, s. r. o.
  • Pavla Šmidková – Business Coordinator, KPMG Česká republika, s. r. o.
Odborní konzultanti
  • Ilona Urbanová – personální ředitelka, Walmark, a. s.
  • Ing. Igor Gorný – Brand manažer, Walmark, a. s.
  • Ing. Tomáš Balcar – projektový manažer a jednatel, Respond&Co, s. r. o.
  • Ing. Miloslav Cváček, Ph.D.
    - jednatel, ISMM Production & Business Cooperation s.r.o.
  •  Ing. Marcela Šimková, MBA – ředitelka, Data Servis – informace, s. r. o.
  • Mgr. Robert Pik – marketingový manažer a senior konzultant, Image Lab, s. r. o.
  • Ing. Zdeňka Strakuľová – projektový manažer, Data Servis – informace, s. r. o.
O Junior Achievement

Junior Achievement je nejstarší a nejrozsáhlejší vzdělávací nezisková organizace na světě. Vznikla v roce 1919 v USA, dnes působí ve 123 zemích světa. Do jejích programů se každoročně zapojuje 10 milionů dětí a mladých lidí ve věku od 6 do 22 let.

Českou kancelář Junior Achievement založil v roce 1992 pan Tomáš J. Baťa. V současné době se kurzů Junior Achievement, jež probíhají jako součást výuky přímo ve školách, účastní ročně zhruba 15 000 studentů z celé České republiky. Od roku 1992 prošlo kurzy JA ČR již 300 000 dětí a mladých lidí.

Organizace Junior Achievement je akreditována Ministerstvem školství, mládeže
a tělovýchovy ČR. Učitelům, kteří programy JA vyučují, organizace zajistí kromě metodických a výukových materiálů i odborné proškolení.

Základem vzdělávacího systému je spolupráce s firmami. Manažeři přednášejí studentům a podílejí se na výuce kurzů i na vedení organizace. Prostřednictvím Junior Achievement školy navazují a využívají partnerství se subjekty podnikatelské a firemní sféry, které obohacují výuku praktickými informacemi a zkušenostmi z reálného světa byznysu.

Junior Achievement je financována výhradně z darů partnerských firem.
K nejvýznamnějším partnerům patří firmy Baťa, Citi, ČEZ, Hewlett-Packard, Johnson&Johnson či KPMG.

Junior Achievement ČR je členem JA Worldwide a JA-YE Europe.

Více informací o programech a činnosti JA naleznete na www.jacr.cz.

Zpět na seznam článků

Dále by Vás mohlo zajímat


25
let jsme zde pro Vás
54
zemí, kde nakoupíte
naše produkty
1500
produktů v našem portfoliu
176.098
spokojených členů Klubu zdraví Walmark