Walmark je pro mě klenotem mezi českými firmami

Walmark je pro mě klenotem mezi českými firmami

Tiskové zprávy · 4 min. čtení

31.05.2017

Od června 2016 působíte v roli generálního ředitele společnosti Walmark. Co Vás motivovalo a lákalo postavit se do čela právě této společnosti?

Oslovila mě působivá historie úspěšné firmy, která se začala psát již v roce 1990 v Třinci, široké portfolio produktů spojené silnou značkou a morální hodnoty, na nichž bylo fungování této rodinné firmy postaveno. V neposlední řadě to byl rok 2010, kdy tehdejší zakladatelé a majitelé získali ocenění a titul Podnikatel roku. Shrnuto a podtrženo - Walmark je pro mě klenotem mezi českými firmami postavenými na zelené louce. Je mi ctí, že mohu být součástí firmy s takovou historií a tradicí.

Jak byste nyní, po necelém roce působení, charakterizoval klíčové změny, kterými společnost Walmark prošla?

Rok 2015 přinesl změnu ve vlastnické struktuře společnosti, kdy investor Mid Europa Partners navýšil svůj podíl na 100% a převzal řízení společnosti Walmark. V této době byly spuštěny projekty s cílem zrevidovat stávající portfolio značek napříč našimi pobočkami a zajistit tak snížení výrobní komplexity. Následně byly nadefinovány inovační strategie pro naše klíčové značky, které vycházejí z potřeb a očekávání našich spotřebitelů. A posledním krokem byla revize a nastavení stávajícího inovačního procesu tak, aby zajistil správná rozhodnutí ve správném okamžiku a hlavně zajistil inovaci v plánovaném termínu.  

Má společnost plány začít hrát ve „vyšší byznys třídě“, tj. vydat za hranice Střední a Východní Evropy?

Kromě silného postavení v Česku a na Slovensku máme expandující dceřiné společnosti v dalších sedmi evropských státech (Rumunsko, Bulharsko, Maďarsko, Polsko, Lotyšsko, Litva a Estonsko). Naše exportní aktivity jsou jedním z růstových faktorů společnosti. Možná málo kdo ví, že produkty WALMARK znají ve více jak 30 mimo evropských zemích světa.  V současné době naše produkty naleznete v zemích Blízkého východu jako je Saudská Arábie či Írán nebo v zemích Dálného Východu jako je Čína či Myanmar. Naše exportní ambice zahrnují expanzi do zemí Latinské Ameriky a Afriky.

Máte za sebou více než dvacet let zkušeností v oblasti managementu. Co moderní doba žádá po manažerovi na cestě být úspěšný na domácím i zahraničním trhu?

Dovolím si citovat všeobecnou pravdu, že nejcennějším bohatstvím každé společnosti jsou její zaměstnanci. A právě nalezení těch nejlepších vás dovede k cíli a úspěchu. Řídím se jednoduchými pravidly. Vytvářím týmy, kde jsou ve vedení silné osobnosti s jasnou vizí, kteří inspirují své kolegy k novým nápadům a přitahují nové talenty. Zakládám si a pevně věřím ve stabilní dlouhodobé partnerství a osobní přístup.

Podle jakých kritérií si vybíráte své podřízené?

Když se strategický cíl, vize a hodnoty společnosti podaří prolnout s osobním leadershipem jedince je šance na úspěch velice vysoká. Na leadershipu vše stojí a padá, tudíž mít správné partnery je klíčové. Diverzita v dovednostech, schopnostech a zkušenostech je zásadní zvláště v našich dceřiných společnostech, kde menší pracovní týmy musí exekuovat široké spektrum aktivit.

V posledních letech Walmark rozšířil své portfolio o značku Sinulan, koupili jste společnost Valosun, známou svým porfoliem probiotik. Uvažujete nebo pátráte po dalších zajímavých akvizičních cílech?

Růstová strategie WALMARKU se neopírá o akvizice, nicméně pakliže narazíme na zajímavou akviziční příležitost určitě ji vyhodnotíme, zda je pro nás zajímavá.  

Jedním z vašich klíčových cílů je zaměřovat se především na vaše zákazníky. Kteří patří k cílovým, jaké slevy či jiné výhody jim nabízíte?

Partnerství s našimi obchodními partnery jsou pro nás zcela zásadní a vážíme si našich tradičních partnerů – lékáren – stejně jako, v současnosti rychle rostoucích, lékárenských řetězců. Naše nabídky reflektují potřeby zákazníků.  

S růstem firmy samozřejmě musí držet krok i výrobně-technická základna a systém řízení. Rozšiřujete průběžně své výrobní kapacity?

Walmark vybudoval v České republice nejlepší výrobní kapacity ve své kategorii a já jsem na výrobní a logistické centrum v Třinci pyšný.  Celý průběh naší výroby a všech souvisejících procesů se řídí přísnými pravidly, která jsou definována Státním ústavem pro kontrolu léčiv (SÚKL). Soubor těchto pravidel je souhrnně nazýván Správná výrobní praxe (Good Manufacturing Practice). Co se výrobních kapacit týče, pokrýváme naše potřeby a zároveň máme diverzifikovanou skupinu partnerů, kteří nám zajišťují dodávky třetích stran pro naše rostoucí portfolio. Naše výroba je na takové úrovni a jsme schopni vyrábět v takových objemech, že si směle můžeme dovolit nabízet tu nejkvalitnější kontraktační výrobu do celého světa.  

Na závěr poprosím o vaše plány rozvoje firmy pro nejbližší roky?

Jsme podstatou aktivní inovátoři. Na inovacích náš business stojí. A ty nejdou v naší branži uskutečnit bez sehraného týmu. Chceme se tedy hodně zaměřit dovnitř firmy a ještě více nastartovat dialog se zaměstnanci, společně najít cesty, jak jim umožnit se plně realizovat a dát firmě i sobě navzájem ze sebe to nejlepší.

Portfolio

Zpět na seznam článků

Dále by Vás mohlo zajímat


25
let jsme zde pro Vás
54
zemí, kde nakoupíte
naše produkty
1500
produktů v našem portfoliu
176.098
spokojených členů Klubu zdraví Walmark