Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

10 tipů jak zdravě a vyváženě snídat

10 tipů jak zdravě a vyváženě snídat

Tělo je po noci vyhládlé a dehydrované a šálkem espresa, které si v rychlosti vypijete po příchodu do práce, abyste ho „aspoň něčím nakopli“, mu nijak neprospějete, spíš naopak. Raději si trochu přivstaňte a připravte si kvalitní snídani bohatou na bílkoviny, které pomohou zahnat hlad, a s vysokým podílem vlákniny, která vám dodá pocit sytosti. Uvidíte, že budete po celý den svěží a plní energie, což se samozřejmě odrazí i na lepším pracovním výkonu. Nejste zvyklí pravidelně snídat a nevíte, jak na to? Máme pro vás několik praktických tipů.

 

1. Snídejte v klidu a beze spěchu

Ideální snídaně by se měla odehrávat v kruhu rodinném – s partnerem a případně i dětmi, pokud vám to čas umožní. Rozhodně byste na jídlo neměli spěchat. Naopak si v klidu vychutnejte každé sousto.

 

2. Nikdy nejezte cestou do práce

To je asi ta nejhorší varianta, kterou si lze představit. Bageta nebo croissant, který si koupíte někde na ulici, a k tomu kelímek kávy z automatu – nevhodné jídlo, které navíc konzumujete přímo za pochodu a často ve stresu (najdou se i tací, kteří přitom zvládnou vyřídit několik pracovních hovorů, aby zbytečně neztráceli čas).

 

3. Zařaďte všechny potřebné živiny

Jak už bylo řečeno, zdravá a vyvážená snídaně by měla obsahovat kvalitní zdroj bílkovin (jogurt, sýr, šunka, vejce, šmakoun), vhodné sacharidy (celozrnné pečivo, cereálie bez přidaného cukru), vlákninu (zelenina) a menší množství tuku (máslo, ořechy, avokádo, olejnatá semínka).

 

4. Nezapomínejte na tekutiny

Po dlouhé noci, kdy většinou mnoho tekutin nepřijímáme, je nutné je do těla doplnit. Vhodným nápojem po ránu je čaj, čistá neperlivá voda nebo třeba sklenice džusu z čerstvého ovoce (ideálně opět naředěná vodou v poměru 1:1 a víc).

 

5. Sladká snídaně? Proč ne?

Jestli zvolíte sladkou, nebo slanou snídani, záleží na vašich chuťových preferencích. Ti, kdo mají radši sladké, si mohou dát například jogurt nebo tvaroh s ovesnými vločkami, ovocem a oříšky. Vhodnou variantou je také ovesná nebo jiná obilná kaše, opět s ovocem nebo ořechy.

 

6. Máte radši slanou variantu?

V takovém případě si dejte celozrnné pečivo namazané máslem či avokádem, k tomu kousek libové šunky a méně tučného sýra nebo vejce. Vhodné jsou i tvarohové pomazánky. Pečivo vždy doplňte zeleninou.

 

7. Nepřehánějte to s ovocem

V porovnání se zeleninou, kterou si můžete dopřát prakticky v neomezeném množství, obsahuje totiž mnohem více cukru (například 1 kg hroznového vína ukrývá zhruba 2400 kJ, což vydá za velmi slušný oběd). Pokud máte rádi ovoce, přibalte si pár kousků s sebou do práce a snězte si ho k dopolední svačině.

 

8. Nasnídejte se do hodiny po probuzení

Když to stihnete v tomto časové limitu, bude to ideální. V této době se totiž v organismu aktivují hormony a enzymy potřebné ke správnému trávení.

 

9. Dejte přednost celozrnnému pečivu

Pro zdraví je mnohem vhodnější než to bílé. Jejich energetická hodnota se sice příliš neliší, ale rozdíl je v typech obsažených živin a glykemickém indexu. Celozrnné pečivo obsahuje více vitaminů, minerálů a vlákniny a kromě toho vás zasytí na podstatně delší dobu (místo pšeničného zkuste třeba žitné nebo špaldové pečivo).

 

10. Takhle by snídaně vypadat neměla

Tučné uzeniny, sušenky a sladké pečivo, jako jsou koblihy, croissanty a další dobrůtky… Nic z toho by se ráno na stole objevovat nemělo. Taková snídaně obsahuje příliš mnoho tuku a jednoduchých cukrů a naopak postrádá bílkoviny a vlákninu. Vhodnou snídaní není ani suché pečivo nebo chleba s máslem a džemem, kde opět chybí bílkoviny.






 

Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu