Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

Dýchání je život – umíme ale správně dýchat?

Dýchání je život – umíme ale správně dýchat?
Lidský dech se zdá být jedním z nejpřirozenějších tělesných pochodů, které nás neustále provázejí.  Většinu času se odehrává automaticky, na pozadí naší mysli a bez zvláštního soustředění. V tom ale může být potíž – často si neuvědomujeme, že vlivem okolního prostředí nedýcháme správně, což naší mysli ani tělu rozhodně neprospívá. Umění správného dýchání není nijak složité. Stačí se naučit pár dechových cvičení, která vás jako bonus dokáží během několika okamžiků zkoncentrovat, zbavit stresu, pomohou při překonání závislosti i blížící se krizové situace.
 

Není dýchání jako dýchání

Neexistuje jediné univerzální a „správné“ dýchání. Dýchání se dá obecně rozdělit na dva základní typy: brániční a hrudní. V prvním případě se hrudník nehýbe, zvedá se a klesá pouze břišní stěna. U druhého typu se zase rozepíná a stahuje zejména hrudní koš. Oba způsoby jsou vhodné, pokud dýcháte plynule a zhluboka – stejně tak jsou oba typy nesprávné, pokud dýcháte rychle a mělce.
 
Dýchání do břicha neboli brániční dýchání je ověřená technika korigující samotné dýchání. S její pomocí můžete kontrolovat jak své tělo, tak i mysl. Dokáže vás během pár minut uklidnit, zkoncentrovat, zbavit nežádoucího stresu, nebo vás naopak rychle vybudit. Dalším neméně důležitým plusem je posílení svalů břišní stěny, na které je často obyčejné posilování krátké.
 

Jak se naučit správně dýchat?

Správné dýchání nelze zcela zapomenout, ale můžeme ho pod nejrůznějšími vlivy přestat využívat. Jak tělu připomenout, aby zhluboka a klidně dýchalo? Existuje několik technik, které nám v tom pomohou. Začněte např. tím, že se budete nadechovat nosem a vydechovat ústy. Vaše tělo to ocení, protože jedině tak je možné odfiltrovat bakterie a případné viry, které by se jinak dostávaly do našeho těla. Díky dýchání nosem se navíc vdechovaný studený vzduch ohřeje i zvlhčí, což je pro naše tělo příjemnější. Nezapomínejte ani na to, že by dech měl směřovat do bránice, která se s nádechem bude zvedat a s výdechem ústy klesat. Zkuste se každý den na pár minut zastavit a dýchat tak, jak se má. Jakákoli pro vás komfortní poloha vám vše ještě více usnadní a z dechového cvičení bude současně i odpočinek. 
 

Jak na brániční dýchání

Položte si vleže jednu ruku na horní část břicha a druhou ruku na hrudník a vyzkoušejte si brániční dýchání. Pokud dýcháte správně, hrudník by měl zůstat nehybný a vy pracujete s břichem, kdy se do něj zhluboka nadechnete, o trochu více než obvykle, a poté ho necháte dlouze a plynule klesat. Není to tak těžké. Správné dýchání ovlivňuje nejen fyzické procesy v těle, jako je okysličení krve a činnost srdce, trávení či obranyschopnost našeho imunitního systému. Soustřeďte se na něj.
 

Dechové cvičení pomůže při odvykání kouření

Již delší dobu doporučují odborníci využití dechových cvičení při odvykání závislosti na cigaretách. Když máte chuť na cigaretu, nadechněte se ústy do plných plic, zadržte dech a počítejte do deseti vteřin. Pak pomalu vydechujte ústy, a to tak, že vzduch přetlačujete přes mírně pootevřené rty. Zopakujte celý postup pětkrát a všimněte si, že se vaše tělo i mysl uvolnily. Nejen že se touto technikou zklidníte, ale pomůže vám i překonat těch deset až patnáct vteřin, po které většinou trvá kuřákům dobře známý nával chuti na cigaretu.
 

Bonus, který ženy potěší

Se správným dýcháním je spojené i aktivování příčného břišního svalu, což vám napomůže zúžit váš pas. Působí totiž jako jakýsi „vnitřní opasek“. Když bude pevný a stabilní, bude takové i vaše břicho. Trénováním příčného břišního svalu pomocí dechových cvičení se nejen uvolníte, ale postupně můžete stáhnout i pár centimetrů z obvodu vašeho pasu.
 
Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu