Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

Jak být rychle fit po antibiotikách

Jak být rychle fit po antibiotikách
Prodělali jste v předchozích měsících pár nepříjemných viróz, ke kterým se navíc přidružily komplikace, takže jste nakonec skončili na antibiotikách? A to třeba i vícekrát po sobě? Pak je vhodné zvážit, jak svému tělu pomoci, aby si znovu vybudovalo silný imunitní systém. Antibiotika totiž nelikvidují jen mikroorganismy způsobující nemoc, ale i zdraví prospěšné bakterie, které sídlí v našich střevech a kde sídlí i 70% imunitních buněk.

Tyto tzv. „přátelské“ bakterie se označují jako probiotika a jejich funkce vyplývá už ze samotného názvu. Všimněte si toho protikladu – anti-bios versus pro-bios (bios = život). Součástí střevní mikroflóry je 400–500 druhů těchto bakterií, které osidlují střevní sliznice, jež je tak schopna odolávat proniknutí škodlivých mikroorganismů do našeho vnitřního prostředí.. Rovnováha střevní mikroflóry je nastolena pouze tehdy, pokud se těch správných bakterií ve střevech nachází dostatečné množství a na správných místech.
 

Likvidují spojence i nepřátele

V tom právě spočívá problém antibiotické léčby. Jak už bylo řečeno, tyto léky bez milosti ničí všechno živé, co jim stojí v cestě – spojence i nepřátele. Na jednu stranu tedy zlikvidují původce nemoci, ale zároveň naruší naši mikroflóru, která se poté stává náchylnějším k dalším infekcím (u žen například i velmi obávaným kvasinkovým zánětům, neboť antibiotika narušují přirozenou mikroflóru nejen ve střevech, ale také v pochvě). Zbývá tedy otázka, jak tuto situaci napravit a obnovit přirozené bakteriální osídlení našich střev.
 

Zařaďte potraviny s probiotiky

Probiotika lze získat prostřednictvím vhodné stravy. Tyto bakterie se totiž přirozeně vyskytují v jogurtech, kefírech, kysaném zelí nebo tradičním podmáslí (které vzniká jako vedlejší produkt při stloukání másla). Jejich dobrým zdrojem je také tempeh („sojový hermelín“), miso (sojová pasta používaná v japonské kuchyni jako univerzální ochucovadlo), kimchi (korejský salát z kvašené zeleniny) nebo třeba nápoj z kombuchy.
 

Připravte si nápoj z kombuchy

O té jste už určitě slyšeli. Je to rosolovitá hmota, která vypadá jako hnědý gumový lívanec a žije v oslazeném čaji. Ačkoli to zní dost nevábně, kombucha je hotovým elixírem zdraví. I když se o ní říká, že je to houba, není to pravda. Má sice houbovitou strukturu, ale ve skutečnosti ji tvoří několik druhů kvasinek a octových bakterií. Z kombuchy se vyrábí speciální nápoj, který se dá přímo konzumovat . Jeho základ představuje oslazený čaj (zelený nebo černý), ve kterém necháte několik dní pracovat kombuchovou kulturu. Nápoj má osvěžující sladkokyselou chuť, která závisí i na délce kvašení. Po třech dnech připomíná sladké šumivé víno, po týdnu vinnou limonádu, a když ho necháte kvasit déle než deset dní, je z něj ocet.
 

Při užívání dodržte časový odstup

Probiotika seženete také v lékárnách nebo na e-shopech, kde jsou volně k dostání v podobě doplňků stravy s vysoce kvalitní vyváženou kombinací laktobacilů a bifidobakterií (dva nejčastěji používané rody probiotik), které jsou navíc obohacené o probiotické fruktooligosacharidy. Ty působí jako potrava a zdroj energie pro „přátelské“ bakterie, jsou zdrojem živin pro mikroflóru v tlustém střevě a umožňují bakteriím rychleji a lépe osidlovat zažívací trakt (https://www.klubzdravi.cz/p/laktobacily-complex). Probiotika můžete zařadit bezprostředně po skončení léčby antibiotiky, nebo – což je ta lepší varianta – zároveň s nimi. Nepolykejte je však současně s antibiotiky, která by probiotika okamžitě zahubila, ale dodržujte časový odstup. Pokud například berete antibiotika po 12 hodinách, je optimální, abyste dávku probiotik užívali přibližně vždy po 8 hodinách od požití antibiotik (tzn. ve dvou třetinách intervalu užívání léků).
 
 
Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu