Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

Jak získat energii i bez kofeinu

Jak získat energii i bez kofeinu
Energie se dá výborně čerpat ze stravy. Záleží však, o jaký druh potravin se jedná. Že nejspíš nebude řeč o fast foodu, bílém pečivu a sladkostech, je určitě předem jasné.


 

Doplňte vitaminy a minerály

Chcete-li získat dostatek živin, které jsou potřebné k udržení tělesné a duševní kondice, jezte co nejvíc potravin s obsahem B-vitaminů (maso, ryby, celozrnné pečivo, semínka a ořechy, vaječný žloutek, otruby, pšeničné klíčky, čočka, fazole, zelená listová zelenina), vitaminu C (ovoce a zelenina, zejména rakytník, šípky, červená paprika, černý rybíz, jahody, brokolice, zelí, růžičková kapusta) a vitaminu E (tučné ryby, ořechy, semínka, kvalitní rostlinné oleje). Důležité je i zastoupení některých minerálů, především železa (maso, ryby, vaječný žloutek, zelená listová zelenina), hořčíku a draslíku (ořechy, obiloviny, luštěniny, ovoce, zelenina).


 

Přidejte potraviny s vlákninou

Do jídelníčku zařaďte také potraviny s vysokým obsahem vlákniny, které se tráví a vstřebávají podstatně delší dobu než například bílé pečivo, a brání tak prudkým výkyvům krevního cukru (ano, to je přesně ta situace, kdy vás přepadne útlum a musíte se rychle nastartovat čokoládovou tyčinkou nebo jinou mlskou). Velké množství vlákniny obsahují například jablka, hrušky, sušené ovoce, kukuřice, mandle, hnědá rýže, celozrnné pečivo, čočka, fazole, ovesné vločky, pohanka, cizrna, brokolice.


 

Omezte alkohol a vsaďte na melasu

Jak už bylo řečeno, přemíra kofeinu může mít nežádoucí efekt – pocit únavy kvůli poklesu hladiny krevního cukru. To je také důvod, proč byste se měli vyhýbat alkoholu. Dbejte i na to, aby ve vašem jídelníčku byly zastoupeny potraviny obsahující chrom, který je nezbytný pro udržení hladiny krevního cukru. Tento minerál se nachází v mase, mléčných výrobcích, červené řepě, melase, lesních plodech a celozrnné obilné mouce.


 

Při procházce přírodou sundejte boty

Příliv čerstvé energie vyvolává také pohyb. Je úplně jedno, čemu dáváte přednost, jestli procházkám, běhání, plavání, jízdě na kole nebo třeba lehkému adrenalinu na in-linech. Teď v létě navíc můžete využít toho, že země je příjemně teplá, a vyjít si ven naboso, samozřejmě někde v přírodě, kde nehrozí, že byste šlápli na střep nebo něco podobného. Budete překvapeni, jak neuvěřitelně chůze naboso dobíjí. Tím, že většinou nosíme boty, ztrácíme kontakt s přírodní energií země. Napojte se znovu na její zdroj a uvidíte, že během několika minut bude po únavě.
 

Dobijte si baterky čínským cvičením

Můžete také vyzkoušet staré čínské umění Čchi-kung – zdravotní, relaxační a dechové cvičení, jehož cílem je znovuobnovit přirozené proudění životní energie uvnitř našeho těla, nebo Tai Chi, při kterém se učíte ovládat svou vitální energii. Tu však můžete uvolnit i jakýmkoli dalším pohybem, například tancem. Zkuste někdy, až přijdete z práce domů, pustit si svou oblíbenou muziku a setřást ze sebe všechen stres a napětí, které jste posbírali v průběhu celého dne. A když si u toho ještě zazpíváte, tím lépe. Zpívání zlepšuje náladu a pumpuje do krevního oběhu větší dávky kyslíku.


 

Vyzkoušejte nejsilnější přírodní životabudič

Máte-li pocit, že už opravdu „melete z posledního“, můžete vyzkoušet i různé přírodní stimulanty. Za bylinu s nejsilnějším povzbuzujícím účinkem je považován ženšen pravý (Panax Ginseng), který využívali staří čínští lékaři už od 4. století před naším letopočtem. Ženšen se pěstuje v celé řadě zemí, mezi nejkvalitnější patří ženšen korejský. Obsahuje látky, které pomáhají zachovat fyzickou a duševní výkonnost, podporují paměť a soustředěnost, zahánějí únavu a podporují bdělost. Výhodou je že nenarušuje kvalitu spánku.
V lékárnách a na e-shopech jsou volně k zakoupení doplňky stravy s vysoce kvalitním extraktem z korejského ženšenu v kombinaci s vitaminem E, který patří do skupiny antioxidantů a pomáhá chránit buňky před poškozením volnými radikály.
 
Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu