Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

Jaro na dosah – jak se vyhnout jarní únavě

Jaro na dosah – jak se vyhnout jarní únavě
Za okny všechno raší a kvete a celá příroda jako zázrakem ožívá. Většina z nás má přesto neodbytný pocit, že čím víc venku svítí slunce, tím rychleji nám ubývají síly. Tento zdánlivý paradox, který se každým rokem opakuje, není však ničím výjimečným, když si uvědomíme prostou skutečnost – naše tělo muselo během zimy vydávat mnohem víc energie a strádalo nedostatkem světla, proto je teď unavené. Naštěstí existuje celá řada způsobů, jak mu navrátit vitalitu.

Jednou z častých příčin toho, proč se cítíme na jaře tak vyčerpaní, je nedostatek železa (tento minerál totiž pomáhá přenášet kyslík do tkání a jak známo – tam, kde chybí kyslík, nastupuje únava). Jeho deficit se může projevovat také brněním v lýtkách, nevolností, průjmem či naopak zácpou, dušností, zrychlenou srdeční akcí, nadýmáním, plynatostí, nápadnou bledostí, zimomřivostí, ale i vypadáváním vlasů a suchými lámavými nehty.
 

Doplňte „železné zásoby“

V takovém případě není nic snazšího, než zařadit do jídelníčku potraviny bohaté na železo: vnitřnosti (játra, ledviny, mozek, srdce), červené maso, drůbež nebo ryby, z rostlinných zdrojů luštěniny, mák, obiloviny (především quinou), brokolici, tofu, dýňová semínka, hořkou čokoládu, ořechy, sušené ovoce, kapustu či různé druhy hub (zejména sušené hříbky). Doplnit zásoby železa můžete také pomocí doplňků stravy, které obsahují dobře vstřebatelný organický zdroj železa obohacený o komplex vitaminů a minerálů nezbytných pro správnou tvorbu krve. Seženete je volně v lékárnách a na e-shopech.
 
Iron-20mg-COMPLEX_30-_BOX_CZE_3D_R_W14526-S-01-CZE-SLO.PNG
 

Podpořte trávicí oheň

Nevadí vám pikantní chuť zázvoru? Potom vyzkoušejte osvědčený životabudič, který doporučuje ájurvéda: nastrouhejte kousek čerstvého zázvorového kořene, přidejte pár kapek citronové šťávy a malou špetku soli. Důkladně promíchejte a hotovou směs žvýkejte před každým jídlem. Můžete ji také zapít vlažnou vodou. Podpoříte tak „trávicí oheň“ agni, který se stará nejen o správné zažívání, ale i dostatečně vysokou hladinu energie v celém organismu.
 

Ráno si trochu přivstaňte

První ranní paprsky působí přímo zázračně na tělo i mysl. Zkuste si někdy přivstat o hodinku dřív a vychutnat si svítání na nějakém pěkném místě. Nastavte tvář sluníčku, zavřete oči a soustřeďte se na hluboké a dlouhé dýchání nosem. Tímto příjemným a jednoduchým rituálem se pozitivně naladíte na celý nadcházející den.
 

Omáčky vyměňte za saláty

Na začátku jara je organismus plný toxinů, které se v něm nastřádaly během zimních měsíců. Jakmile se jich zbavíte, budete se cítit jako znovuzrození. Způsobů, jak to provést, existuje nespočet. V prvé řadě odlehčete jídelníček. Krémovým polévkám a vydatným omáčkám s knedlíky dávno odzvonilo, místo nich zařaďte čerstvé ovoce a zeleninu a také potraviny s vysokým obsahem vlákniny (celozrnné pečivo, luštěniny, pohanka, divoká rýže, ovesné vločky, ořechy, semínka). Na jaře jsou velmi oslabená játra a žlučník, dopřejte jim proto zdravotní vzpruhu – šťávou z petržele a červené řepy nebo čajem z ostropestřce mariánského. Tato očista vám kromě lepšího zdraví vnese do života i mnohem víc spokojenosti a pohody.
 

Vsaďte na medvědí česnek

V lese můžete narazit na jednu úžasnou bylinku, která je jako stvořená pro jarní očistu. Medvědí česnek roste až do poloviny května, a to zejména na vlhkých stinných místech (lužní lesy). Jeho listy vám dodají pořádnou porci energie. Proč jinak by za ním medvědi putovali často až desítky kilometrů? Medvědí česnek můžete přidat do všeho, kam běžně dáváte klasický česnek – do špenátu, na chleba s máslem, na vařené brambory, do polévek i pomazánek. A cestou z procházky si můžete utrhnout pár sedmikrásek a strčit si je rovnou do pusy. Tato něžná rostlinka se pro jarní jídelníček přímo nabízí. Obsahuje totiž látky, které působí močopudně, čistí krev a podporují činnost jater a žlučníku. Navíc příjemně chutná – asi tak jako lehce pikantní ředkvička.
 

EXTRA TIP

Uvařte si jarní čistící polévku s velkou porcí šťavnatých bylinek.
Na 4 talíře potřebujete: 2 velké brambory, 2 velké cibule, 4–5 stroužků česneku, 1 mrkev, 1 vejce, 1 lžíci rostlinného oleje, 2–3 hrsti čerstvých mladých vršků kopřivy, asi 20 listů šťovíku, asi 20 listů česnáčku, sůl, pepř, kmín, petrželku, majoránku, oregano nebo pažitku.
Postup: Brambory a cibuli nakrájejte na malé kostičky, mrkev nastrouhejte, přidejte koření a olej a vařte, dokud nejsou brambory téměř měkké. Na posledních 10 minut varu přidejte všechny pokrájené bylinky a vejce a těsně před koncem varu prolisovaný česnek.

 
Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu