Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

Jíte příliš rychle? Zaděláváte si na zdravotní trable

Jíte příliš rychle? Zaděláváte si na zdravotní trable
Máte ve zvyku zhltnout oběd během několika minut a často ani nepřemýšlíte o tom, co máte na talíři? Hltání jídla je velmi škodlivý zlozvyk, kterého byste se měli snažit vyvarovat. Ten, kdo do sebe hází sousta jako lopatou, si totiž koleduje nejen o nadváhu a různé zažívací potíže, ale třeba také o problémy se srdcem...

Je známá věc, že pokud jíte příliš rychle, spořádáte toho ve finále mnohem víc, než je třeba. Až přibližně po dvaceti minutách totiž žaludek vyšle signály do mozku, které ho upozorní na to, že jste sytí. Mnozí z nás se však stihnou naobědvat za polovinu tohoto času a ještě si dát navrch dezert s cappuccinem. A to je slušná porce kalorií navíc, které putují rovnou do tukových zásob.
 

Tělo možná nasytíte, ale co duše?

Jíte-li moc rychle, žaludek navíc nemá ani šanci informovat mozek o stavu nasycenosti, protože má plné ruce práce s tím, aby dokázal pojmout všechno, co mu servírujete. Nemluvě o tom, že když do sebe jídlo nasoukáte v rekordním čase, nebudete z něj mít žádný požitek, a ačkoliv váš žaludek bude praskat ve švech, po psychické stránce se nebudete cítit nasyceni, takže zanedlouho sáhnete po nějaké mlsce...
 

Strašák jménem metabolický syndrom

Rychlé jedení bývá také častou příčinou nejrůznějších trávicích potíží, jako je pocit plnosti a těžkého žaludku, nepříjemný tlak v nadbřišku, nadýmání, plynatost apod. Odborníci rovněž upozorňují na to, že „expresní jedlíci“ mají větší sklony k rozvoji tzv. metabolického syndromu, který představuje velmi nebezpečnou kombinaci některých nemocí a rizikových faktorů, jež společně vedou k závažným zdravotním komplikacím (lidé s tímto syndromem mají vysoké riziko vzniku aterosklerózy, diabetu 2. typu, srdečního infarktu nebo mozkové mrtvice).
 

Vyhýbejte se bistrům „na stojáka“

Možná si myslíte, že se vás tento problém netýká. Faktem je, že své vlastní zlozvyky si člověk zpravidla nijak zvlášť nepřipouští. Spíš ho na ně upozorní jeho okolí – třeba kolegové, kteří vám při obědě vytýkají, že máte za chvilku vymetený talíř, zatímco oni ještě nesnědli ani polovinu. Pomalé jedení a vychutnávání jídla se dá ale naučit. Zkuste se řídit následujícími radami:
 
  • vkládejte do úst pouze malé kousky jídla, pečlivě je rozkousejte a neberte do úst další sousto, dokud nespolknete to první,
  • pokud ještě máte plnou pusu, nenabírejte příborem další kousek,
  • během jídla odložte na chvilku příbor a popovídejte si se svými spolustolovníky,
  • pokud máte rádi asijskou kuchyni, zkuste místo příborů používat hůlky,
  • snažte se vnímat chuť a vůni pokrmu, užívejte si potěšení z jídla,
  • je-li to možné, jezte vždy vsedě a vyhýbejte se bistrům „na stojáka“,
  • dejte si předsevzetí, že budete vždy dojídat jako poslední u stolu.
Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu