Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

Máte nohy jako konve? Víme, co vám uleví

Máte nohy jako konve? Víme, co vám uleví

Chystáte se na dlouhou cestu autem nebo autobusem? Cestování v dopravních prostředcích, kde je málo místa na protažení nohou, je z hlediska vzniku otoků obzvlášť rizikové. Využijte proto každou přestávku a jděte se projít, případně si trochu zacvičte. Zkuste například rázný pochod na místě nebo střídání chůze na špičkách, plných chodidlech a patách. Podpoříte krevní oběh v končetinách a tzv. svalová pumpa popožene krev směrem k srdci.

 

Snažte se nohama často hýbat

Proti otékání nohou pomáhají i jednoduché cviky, například ohýbání nohou v kolenou, kroužení kotníky, zvedání pat, krčení a roztahování prstů, přitahování nártu k bérci, nebo opakované zatínání a uvolňování lýtkového svalu, které se dají provádět i během cesty (samozřejmě pokud neřídíte). Vyzkoušeli jste už kompresní punčochy nebo podkolenky? Tahle pomůcka, kterou koupíte v každé lékárně, vám přijde vhod hlavně při delším cestování.

 

Pijte hodně vody a omezte kávu

Myslíte si, že otokům zamezíte tím, když nebudete pít? To jste na omylu. Dodržovat pitný režim je velmi důležité. Dostatečný přísun tekutin pomáhá snížit hustotu krve a tím zároveň přispívá k její lepší cirkulaci. Takže pití rozhodně neomezujte. Nejvhodnější je čistá voda bez bublinek. Vyhnout byste se naopak měli kávě a alkoholu.

 

Konzumujte potraviny bohaté na vlákninu a vitamin C

Ke zvýšení žilního tlaku napomáhá i zácpa. Zařaďte proto do jídelníčku větší množství potravin, bohatých na vlákninu, jako ovoce a zelenina, ovesné vločky, ořechy, semínka, celozrnné pečivo, otruby, rýže natural apod.). Při žilních potížích konzumujte také potraviny s vysokým obsahem vitaminu C (ten je důležitý pro tvorbu kolagenu, pro správnou funkci žil a cév): syrové ovoce a zelenina, hlavně šípky, rakytník, černý rybíz, jahody, pomeranče, mandarinky, limetky, kiwi, červená paprika, kysané zelí, růžičková kapusta, brokolice nebo brambory vařené ve slupce. Ke zpevnění cévních stěn přispívá i pohanka, která je bohatá na rutin (vitamin P). Dále jsou dobré potraviny bohaté na antioxidanty jako broskve, nektarinky, jablka (hlavně ve slupce), fíky, černý a zelený čaj a většině citrusů.

 

Zkuste masáž a střídavou sprchu

Rozšíření žil způsobují také vyšší teploty. Snažte se proto vyhýbat dlouhému slunění, horkým koupelím a pobytu v sauně. Nohy je naopak vhodné pravidelně ochlazovat. Proti bolesti a pocitům tíhy pomáhá střídavá sprcha, která je zvlášť příjemná v horkých letních dnech. Kdykoli je to možné, dejte si nohy aspoň na pár minut do vyvýšené polohy, případně si chvilku vleže „zašlapejte na kole“. Unavené a oteklé nohy výborně osvěží i masáž vhodnou mastí s rostlinnými extrakty z kaštanu koňského, která se provádí směrem nahoru od chodidel. Úlevu může přinést také stimulace tlakového bodu, který se nachází na zadní straně ve středu
lýtkového svalu. Vydechněte a tlačte na něj palcem ruky asi 3 vteřiny, s nádechem poté tlak uvolňujte. Provádějte po dobu jedné minuty.


Při potížích s otoky můžete využít i kvalitní doplňky stravy s obsahem rostlinných extraktů, které pomáhají podporovat pružnost cévních stěn a podporují krevní oběh v dolních končetinách (koňský kaštan, listnatec bodlinatý, borůvky a gotu kola), obohacené o vitamin C, jež je důležité pro správnou funkci krevních i lymfatických cév. Tyto doplňky stravy koupíte volně v lékárnách nebo na e-shopu, a to buď ve formě tablet. Ideálně v kombinaci s kosmetickými přípravky pro masáž, ve formě gelu.
 

Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu