Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

Proč je tak důležité ráno snídat

Proč je tak důležité ráno snídat
Říkáte si, jak je možné, že kolega, se kterým sedíte v kanceláři, je samý žert a práce mu jde lehce od ruky, zatímco vám trvá několik hodin, než se trochu rozkoukáte, a to se ještě musíte povzbudit šálkem espresa a nějakou sladkostí? Možná je to jeho povahou, případně i tím, že se dobře vyspal, anebo se – na rozdíl od vás – stihl ráno nasnídat.

Hodně lidí nesnídá. Když se jich zeptáte proč, většinou odpoví, že to nestíhají, nebo že prostě nemají hlad. Věřte nebo ne, ale dokonce i chuť k snídani se dá vypěstovat. Je to nejen praktické, ale z hlediska zdraví i velmi žádoucí.
 

Ráno potřebuje tělo čerstvé palivo

Naše tělo je po dlouhé noci vyhladovělé, dehydrované a připravené přijmout energii, díky které se pak přes den cítíme vitální a aktivní. Jinými slovy – jaké ráno, takový celý den. A platí to i naopak. Když vyběhnete z domu nalačno a během dopoledne se pak v práci „zaplácnete“ nějakým šidítkem sestávajícím ze samých prázdných kalorií, poznáte to záhy na snížené výkonnosti, silné únavě, nesoustředěnosti a neodbytných choutkách na nezdravé pamlsky (kvůli rozkolísané hladině krevního cukru). Že už roky nesnídáte a nejste ráno schopni do sebe nic dostat? Začněte malými porcemi. Pro začátek si třeba jen dvakrát ukousněte z celozrnného rohlíku nebo si dejte pár lžic ovesné kaše a množství jídla postupně navyšujte. Tělo si časem zvykne. Pamatujte si také, že nasnídat byste se měli nejpozději hodinu po probuzení.
 

Bez snídaně žádné kalorie neušetříte

Mnozí, zejména ti, kteří se snaží shodit nějaké to nadbytečné kilo, argumentují tím, že když vynechají snídani, ušetří kalorie a sníží tak svůj celkový denní energetický příjem. Tito lidé si už ale neuvědomují, že hladový člověk spořádá při každém dalším jídle daleko větší porci, která mu bohatě vynahradí snídani, kterou v dobré víře vynechal. Tento zlozvyk proto může ve finále vést k pravému opaku – přibírání na váze. Nechuť snídat způsobuje také nedostatek spánku nebo prostý fakt, že si na noc dopřejeme příliš vydatnou večeři, což jsou věci, které můžeme snadno ovlivnit. Sečteno a podtrženo – snídaně je důležitá a měla by představovat zhruba čtvrtinu našeho denního energetického příjmu.
 

Dopřejte si zdravé bílkoviny a sacharidy

Součástí vyvážené snídaně je dostatek kvalitních bílkovin, které vás zasytí a spolu se zdravými sacharidy (ovoce, zelenina, celozrnné pečivo) zajistí přísun potřebné energie. Možností je nespočet, stačí si vybrat podle své chuti: míchaná vajíčka s celozrnným chlebem, bílý jogurt s ovocem (případně i zeleninou), knäckebrot s tvarohovou pomazánkou a červenou kapií, ovesné vločky s rostlinným mlékem, s dýňovými semínky, kustovnicí a ovocem, celozrnné toasty s rozmačkaným avokádem a krůtí šunkou, proteinový koktejl s nízkotučným mlékem a ovocem, cottage nasladko (s lesním ovocem, jahodami, banánem apod.), bezlepkové kaše (pohankové, jáhlové, rýžové) s domácím džemem nebo trochou rýžového sirupu atd.
 

Energie se tvoří už na buněčné úrovni

K tomu, abychom ze stravy získali potřebnou energii, je však zapotřebí ještě jedna důležitá látka, a tou je koenzym Q 10 (nazývaný také ubichinon). Jeho tajemství spočívá zejména v tom, že proniká do buněčných mitochondrií, které slouží jako nenahraditelné továrny na energii, kde se přeměňují cukry, bílkoviny a tuky na adenosintrifosfát (ATP) – nejběžnější „energetické oběživo“, bez kterého buňky ztrácejí svou vitalitu, slábnou a stárnou. Koenzym Q 10 je sice částečně vytvářen přímo v našem organismu, ale jeho produkce s rostoucím věkem postupně klesá. Podle odborníků je jeho hladina nejvyšší ve věku 20–25 let a od té doby se postupně snižuje. Po čtyřicítce ho máme oproti původnímu množství zhruba o třetinu méně. Mezi přirozené zdroje Q10 patří zejména maso, vnitřnosti, tučné mořské ryby, dále pak pšeničné klíčky, rýžové otruby, sójový a olivový olej, slunečnicová semínka, ořechy, arašídy, brokolice, špenát nebo fazole. Praktickým řešením mohou být doplňky stravy s obsahem vysoce kvalitního koenzymu Q 10, které jsou volně k dostání v lékárnách a na e-shopech.
 
Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu