Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

Proč nevynechávat večeři

Proč nevynechávat večeři

Pravidla večeře

Poslední jídlo by mělo být 3 až 4 hodiny před spaním. Večeře by měla obsahovat především bílkoviny, avšak zastoupeny by měly být i kvalitní tuky a sacharidy! Jestliže chodíte spát kolem půlnoci, dovolte si malou druhou večeři klidně okolo osmé. Pokud se ráno budíte hladoví, nebyla večeře dostatečná. Mezi vhodné sacharidy patří rýže, jáhly, vločky, kroupy, kuskus, brambory, pečivo nebo těstoviny. Pakliže chcete hubnout, nahraďte večer část sacharidů zeleninou. Zelenina se počítá jak syrová, tak vařená či dušená. Pro zpestření můžete třeba opéct celer či červenou řepu, pokapat olivovým olejem a přidat nějakou bylinku. Ideální zdroj bílkovin je polévka - vývar z masa či kostí a nebo zeleninový vývar s přidáním luštěnin či tofu. Alternativou lehké večeře může být ryba. Vhodné jsou také pomazánky z luštěnin či tvarohu, kdy klasické pečivo (sacharidy) lze nahradit celozrnným, kukuřičným či různými plackami.

 

Zásadní chyby u večeře

Největší chybou u večeří není samotný fakt, že jíte, ale, co jíte. Mezi velké večerní přešlapy patří sladké nápoje (kterým je i pivo) a ovoce, které obsahuje fruktózu a další ovocné cukry. Cukr může rozkolísat hladinu inzulinu v krvi a způsobit noční buzení a neklid. Večeře by měla být lehce stravitelná, proto se vyhněte všemu smaženému či výrazně kořeněnému. Rozbouřený žaludek a žlučník není optimální stav k odpočinku. Smetanové omáčky nebo polévky zase obsahují příliš tuku a k jejich strávení potřebujete více času. Hovězí steak na noc též není příliš vhodný, neboť červené maso se tráví velmi dlouho a při kombinaci s bramborem (sacharidem) se jedná o velkou kalorickou zátěž.


Vyzrajte na večerní hlad

Jestliže máte večer hlad, není chyba v samotném čase, ale v nevhodně poskládaném jídelníčku během dne. Nebyl dostatečně vyvážený a tělo nedostalo potřebné živiny ke svému fungování. Zkuste tedy zpočátku vydatnější odpolední svačinu, která vás ušetří přejídání ve večerních hodinách. Svůj denní jídelníček pak upravte tak, aby vyhovoval potřebám vašeho životního stylu. Nevynechávejte sacharidy během dne, neboť vás dřív nebo později začne honit mlsná a pak už je jen krůček k vyplenění lednice. Neuzobávejte. Kousek sýra, kolečko salámu, plátek šunky a zbytek oliv není vyvážená večeře, ale dietní katastrofa.
 

Proč?

Čas věnovaný přípravě opravdového jídla se vyplatí, neboť tělo má dostatek energie na noční regeneraci, spánek je kvalitnější, imunitní systém lépe pracuje, pleť je zářivější a navíc získáte vyšší odolnost vůči stresu. Správná večeře pomůže s hubnutím a budováním svalové hmoty. Právě vynecháním večeře riskujete, že se svalové bílkoviny začnou odbourávat.
Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu