Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

Spánkem ke zdraví a kráse

Spánkem ke zdraví a kráse
Za potíže se spánkem a usínáním si však ve většině případů můžeme sami, respektive naše škodlivé návyky. Například to, že do postele chodíme hladoví, či naopak přejedení k prasknutí, že do noci sledujeme televizi nebo si píšeme s přáteli na Facebooku, že si nejsme schopni odpustit odpolední kávu atd. Zkusme se nad tím trochu zamyslet a případně pár věcí změnit.

 

Nechte hormon mládí, ať pracuje za vás

Přibližně kolem desáté hodiny večer začíná mozek produkovat hormon melatonin, který je důležitý nejen pro dobrý spánek, ale také pro naše celkové zdraví. Usnadňuje usínání a prodlužuje nejhlubší fázi spánku, během které naše tělo čerpá nové síly a spouští proces regenerace (to je ten důvod, proč se po dlouhém a vydatném spánku cítíte jako znovuzrození). Zároveň je nazýván „hormon mládí“, který brzdí stárnutí a udržují tělo mladistvé a svěží. Ale pozor, správně se může tvořit pouze tehdy, je-li kolem naprostá tma! Takže nikdy neusínejte s rozsvícenou lampičkou a dejte pozor také na rušivé pouliční osvětlení. Jestli máte lampu přímo za oknem, nezapomínejte na noc stahovat žaluzie.


 

S odpoledním šlofíčkem velmi opatrně

Během spánku klesá v těle hladina stresových hormonů (což lze považovat za výbornou prevenci vysokého krevního tlaku a srdečně-cévních onemocnění), zlepšuje se imunitní systém a organismus se kompletně zotavuje. Ale i v tomto případě platí „všeho s mírou“. Aby byl spánek skutečně kvalitní, měli byste spát v průměru sedm hodin. Ani méně, ani více – stejně jako nedostatek spánku škodí i jeho nadbytek. Jestli jste zvyklí dát si odpoledního šlofíčka, nařiďte si budík na 15–30 minut. To pro osvěžení úplně postačí. Čím déle a hlouběji člověk spí, tím obtížněji se pak probouzí. Nebo si jen na pár minut zavřete oči, i to působí blahodárně.


 

Rozpusťte stres a napětí v horké koupeli

Ještě, než půjdete do postele, dopřejte si horkou vanu. Teplá voda snižuje svalové napětí, a jak bude tělo po koupeli postupně chladnout, zpomalí se tep a dostaví se pocit příjemné únavy. Zkontrolujte i teplotu v ložnici. Ideálně by tam mělo být kolem 18 stupňů Celsia. Před spaním vynechte příliš tučná jídla, sladkosti a pikantní pokrmy. Jestli se dalších několik hodin nechcete převalovat v posteli, oželte také alkohol, silný černý čaj, kávu či různé kofeinové nápoje (než kofein opustí tělo, může to trvat 6–8 hodin).

 

Zpříjemněte si usínání krásnými vůněmi

K vytvoření příjemné a uvolněné atmosféry, ve které se lépe usíná, pomáhají i některé éterické oleje. Mezi nejlepší vůně patří heřmánek, mandarinka, levandule, bazalka, neroli, růže, santalové dřevo nebo ylangylang. Do aromalampy kápněte několik kapek a postavte si ji blízko k posteli. Případně si malé množství oleje naneste přímo na polštář.

 

Chcete zhubnout?

Choďte spát se slepicemi. Spánek má vliv také na naši tělesnou hmotnost. Je prokázáno, že u lidí, kteří spí méně hodin, klesá hladinu hormonu leptinu. To je látka, která dává mozku signál, že jsme sytí a nepotřebujeme dál jíst. Její dlouhodobý nedostatek tedy logicky vede k obezitě. U nespavců zároveň stoupá množství hormonu ghrelinu. Ten naopak vyvolává pocit hladu. Chcete-li si tedy udržet optimální váhu, pořádně se na to vyspěte. K podpoře zdravého spánku můžete také využít vysoce kvalitní doplňky stravy s obsahem L-teaninu – aminokyseliny, jež v mozku navozuje stav hluboké relaxace, a extraktem z kozlíku a chmele, které příznivě ovlivňují kvalitu spánku a přispívají k celkové relaxaci. Tyto přípravky jsou volně v prodeji v lékárnách a na eshopech.

 

Další tipy pro lepší spánek

Zvlhčete vzduch: Je-li v ložnici příliš teplo a sucho, pokožka rychle ztrácí vodu, snadno se pomačká a ráno je pak samá vráska. Pořiďte si zvlhčovač, nebo postavte na topení misku s vodou. Spěte na zádech: Pokud máte obličej zabořený do polštáře, na pokožce vznikají nepěkné rýhy, které zde mohou zůstat už natrvalo, budete-li noc co noc usínat na břiše.

V noci nerozsvěcejte: O tom už jsme mluvili. Narušili byste tvorbu melatoninu. Na toaletu nebo do kuchyně pro sklenici s vodou snad trefíte i poslepu, nebo ne? Dejte si banánový koktejl: Ve 250 ml mléka rozmixujte jeden menší banán a přidejte lžíci medu. Dodáte tak tělu hořčík a tryptofan – látky, které vás nádherně uvolní a připraví na spánek.

Uvařte si bylinkový čaj: Zkuste třeba kozlíkový nebo třezalkový, příjemně vás zklidní. Meduňka ulevuje při stresu a heřmánek zklidňuje. Přirozenou potřebu spánku podporuje také čaj z chmelových šištic, který zároveň je vhodný i při nervovém rozrušení, změnách nálad či trápení, které nedává spát. Oblečte si teplé ponožky: Usínání někdy brání také studená chodidla. Natáhněte si na ně měkoučké ponožky. Když si ještě předtím namažete nohy krémem, ráno budou nádherně hebké a odpočaté. Pusťte si slaďáček: Na horory se můžete podívat jindy. Před spaním si dejte nějaký pěkný romantický film nebo cokoliv jiného, co vás pohladí po duši. Bude se vám mnohem lépe usínat. 
Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu