Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

Svěží a fit i po padesátce

Svěží a fit i po padesátce
Hodně žen řeší v tomto věku svůj zevnějšek. Vlivem hormonálních změn pokožka ztrácí pevnost, hebkost a pružnost, stává se mnohem křehčí, sušší a náchylnější k podráždění. Pleť je povadlá, mizí tuk v podkoží, prohlubují se vrásky. To však není důvod k tomu házet flintu do žita. Žádný způsob, jak vrátit čas, sice neexistuje, ale projevy stárnutí můžete oddálit každodenní péčí, jejíž nedílnou součástí je výživa a hydratace. Na trhu je dnes k mání celá řada kvalitních zvláčňujících krémů a pleťových sér, která povzbuzují produkci kolagenu a elastinu. – Nezapomínejte ale, že skutečná krása vychází především zevnitř.
 

Najděte si zajímavého koníčka

Uvědomte si, že to, čím „krmíte“ své tělo a svou mysl, se zákonitě odráží i na vašem zevnějšku. Často stačí několik malých změn – najít si nové přátele, objevit zajímavého koníčka, upravit jídelníček nebo třeba jen přestat být na sebe tolik přísná – a svět je rázem mnohem hezčí. Samozřejmě, že všechno nezměníte ze dne na den. Ani se o to nepokoušejte, tím byste si přivodila jenom další stres. Postupujte zvolna, po malých krůčcích. Už jen vědomí toho, že pro sebe něco děláte, vám vnese do života více spokojenosti a dodá motivaci k dalším změnám. A začněte tím nejdůležitějším – svým zdravím.
 

Odlehčete stravu a změřte se v pase

Pro ženy v tomto věku je úhlavním nepřítelem cholesterol. V době, kdy organismus snižuje produkci hormonů estrogenů, které chrání vaše srdce, hrozí výrazně vyšší riziko infarktu právě kvůli ucpaným cévám. Proto byste měla ve stravě omezit živočišné tuky a různé pochoutky, jako jsou chipsy, majonézové saláty, uzeniny, jídlo z fast foodů, průmyslově vyráběné polotovary, zákusky a sladké limonády. Naopak zařaďte větší množství zeleniny (ideální je brokolice, cibule, zelí a česnek, které snižují hladinu škodlivého cholesterolu). V jídelníčku by se měly pravidelně objevovat kvalitní bílkoviny, celozrnné pečivo, rostlinné oleje lisované za studena, ryby a obilniny. Nevhodný výběr potravin se může nepěkně podepsat na vaší postavě. Po padesátce totiž dochází k výraznému zpomalení bazálního metabolismu, svalová hmota ubývá a nahrazuje ji tuk. Nejde ale zdaleka jen o kosmetický nedostatek. Vyšší obvod pasu totiž znamená větší podíl viscerálního tuku, který se ukládá kolem vnitřních orgánů a zvyšuje riziko srdečně-cévních onemocnění. Měříte-li v pase víc než 88 centimetrů, měla byste se zaměřit i na pravidelnou pohybovou aktivitu.
 

Noste s sebou pytlíček s ořechy

Většině žen v menopauze komplikují život návaly. Abyste jim předešla, dávejte přednost lehce stravitelným pokrmům, které nezatíží vaše trávení a jsou dobrým zdrojem energie. Vhodné jsou například různé zeleninové polévky. Jste často nervózní a snadno se unavíte? Noste s sebou v kabelce pytlíček s ořechy (výborné jsou kešu, mandle nebo para ořechy). Po živinách, které v sobě mají, tělo v tomto věku přímo prahne – obsažený hořčík zklidňuje nervy a uvolňuje svalové napětí, nenasycené mastné kyseliny zase fungují jako skvělá potrava pro mozek. Nezapomínejte ani na vápník, který v této době víc než jindy potřebujete pro zdravé a silné kosti. Vynikajícím zdrojem vápníku je mák, květák, kapusta, ořechy, mandle, semínka, mléčné výrobky, fíky, losos, sardinky, rebarbora, tofu a nezralé sojové boby (edamame). Ke zmírnění potíží využijte bylinky Při potížích spojených s menopauzou přijdou vhod také některé bylinky jako červený jetel nebo ploštičník. Jetel luční je nejbohatším rostlinným zdrojem fytoestrogenu a pomáhá ulevit při návalech horka, nočním pocení a změnám nálad. Zlepšuje také metabolismus pokožky, podporuje zdravý růst vlasů, udržuje kvalitu kostní tkáně a přispívá ke správné činnosti kardiovaskulárního systému. Další skvělou bylinkou jako stvořenou pro ženy je ploštičník hroznatý, který s oblibou využívá i čínská medicína. Také ploštičník obsahuje látky podobné ženským hormonům- fytoestrogeny. Přináší tak úlevu při návalech asnižuje podrážděnost a omezuje nadměrné pocení.
 

Co vám ještě pomůže cítit se lépe

Hormonální jóga: sestava speciálních cviků, která pomáhá ženám řešit problémy spojené s hormonální nerovnováhou (menopauza, předčasná menopauza, premenstruační syndrom, deprese a emoční nestabilita, osteoporóza, potíže se spánkem, inkontinence apod.).

Mohendžodáro: zkrášlující a omlazující cvičení, které vychází z indického tantrického rituálu pro ženy a má celou řadu blahodárných účinků – harmonizuje hormonální systém, posiluje oslabené pánevní dno a ženské orgány, podporuje dráhu ledvin, zlepšuje intimní život atd.

Kegelovy cviky: cvičení, jež původně sloužilo k nápravě drobných anatomických odchylek vzniklých při porodu a které se v současnosti využívá také jako prevence ochabnutí svalů pánevního dna. 
Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu