Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

Udržujte své svaly v kondici

Udržujte své svaly v kondici
Zdravé tělo přináší radost. Být v kondici neznamená svaly vyrýsované do posledního detailu a schopnost udělat na počkání 200 kliků. Být v kondici znamená mít spoleh na své pohyby a radost z nich. Doběhnutí autobusu nezpůsobí infarkt ale úsměv na tváři. Jak své svaly dostat do formy a udržet je tam?
 

1. Krok za krokem

Pokud jste dlouho se svým tělem nepracovali, je třeba začít volnějším tempem. Ať už se rozhodnete pro každodenní chůzi (například do nebo z práce), posilovnu či nějaký sport, přizpůsobte se svým možnostem. Dovolte, aby si vaše svaly i klouby na zátěž zvykly. Vyhnete se zbytečným úrazům z přetížení a falešným pocitům marnosti, že to nedáte. Zároveň si vytyčte svůj cíl - chci zhubnout (kolik?) či „jen“ zpevnit. Pokud už sport znáte jen z televizní obrazovky, je dobré si na start vyhledat nějakého odborníka.
 

2. Důležitá je pravidelnost

Abyste dosáhli kvalitnějších výsledků a cítili se v kondici, je potřeba pravidelnost (ideálně 30 minut 5x týdně). Jednorázové, nahodilé akce sice tělo vyburcují k jakési aktivitě, ale výsledky jsou dlouhodobě neudržitelné. Nehledejte důvody, proč dnes necvičit, jakkoli jsou pádné. Svůj pohyb můžete vždy přizpůsobit - například místo výtahu použít schody, případně u vaření či luxování zařadit posilující cviky. Berte ohled na svůj aktuální zdravotní stav. Nepoužívejte ho však jako výmluvu, proč to nejde.
 

3. Experimentujte

Časem může přijít moment, kdy nad pravidelným tréninkem mávnete rukou. Přestane vás to z různých důvodů těšit a nebo výsledky nepřicházejí tak, jak jste si vysnili. Uvědomte si, že nikdo na neříkal, že vám má vydržet jeden druh aktivity! Poohlédněte se tedy po něčem jiném. Můžete například kombinovat cvičení vytrvalostní se silovým nebo prostě úplně pohyb změňte - místo posilovny třeba pilates, intuitivní tanec, jógu nebo plavání. Dovolte si objevovat. Své svaly tak posílíte zase v jiných směrech.
 

4. Pohyb jako přirozená součást života

Cvičení by nemělo být povinností. I když z počátku bude potřeba trochu vůle a odvahy, s postupem času je dobré brát pohyb jako vaši přirozenou součást. Zkuste ho zařadit i do běžných činností. Ráno se protáhněte. Svaly se příjemně zahřejí a tělo prokrví. Zapojte pár cviků v kanceláři. Ulevíte zádům, zápěstím, ramenům nebo třeba hlavě. Večer zkuste své tělo zklidnit například vědomým dýcháním do břicha (posílíte pro změnu bránici).
 

5. Upravte jídelníček

Nezapomeňte, že pohyb je jen jednou z částí zdravého životního stylu. Aby byly výsledky skutečně optimální, je třeba upravit i svoji stravu. Základem jsou proteiny / bílkoviny (základní stavební kameny organismu) - maso, tvaroh, vejce, luštěniny a obiloviny. Dalšími složkami jsou sacharidy (energie pro svaly i mozek) - brambory, rýže, těstoviny či banány a tuky (zásobárna energie) - nejvhodnější jsou ty, které obsahují Omega-3 nenasycené mastné kyseliny - mořské ryby, avokádo, ořechy či mléčné výrobky.

Mezi podpůrné kroky patří i zařazení potravin obsahující vitamín D (mořské ryby, vejce, hovězí játra či mléko). Vitamín D přispívá k udržení normální činnosti svalů, pomáhá zachovat zdravé kosti (a zuby) a také podporuje normální funkci imunitního systému. Abyste získali potřebnou denní dávku, je vhodné zvážit užívání kvalitních potravinových doplňků. Mezi ty patří i dolněk stravy Megadéčko, který multifunkčního esenciálního vitamínu D obsahuje vysokou dávku.
 
Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu