Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

Začněte své zdraví řešit na buněčné úrovni

Začněte své zdraví řešit na buněčné úrovni
Existuje mnoho látek, jež jsou pro naše zdraví zcela nepostradatelné. Jednou z nich je také lecithin, který se tvoří v játrech a který je součástí každé buňky našeho těla. Při jeho nedostatku může mít lidský organismus obtíže správně fungovat...

Lecithin je součástí buněčných membrán (těch, které tvoří obal buňky, ale i základní buněčné struktury) a podílí se na celé řadě životně důležitých pochodů. Na nedostatek lecithinu jsou nejcitlivější buňky nervové soustavy (hlavní složkou lecithinu je cholin, který se v těle přeměňuje na acetylcholin, což je látka přenášející nervové impulsy) – dlouhodobý deficit vede časem ke zhoršení krátkodobé paměti, pozornosti a koncentrace, k poruchám spánku a snížení psychické odolnosti a výkonnosti. Tyto projevy jsou obvyklé především u starších lidí, neboť množství acetylcholinu s rostoucím věkem klesá. Nízké množství lecithinu se negativně odráží i na činnosti žaludku a jater, ale také na zhoršené kvalitě pokožky a vlasů. Lecithin také obsahuje kyselinu linolovou, jež v dostatečné konzumaci napomáhá snížení celkového cholesterolu (především toho „zlého“ LDL cholesterolu.
 

Kolik sníte denně celozrnných rohlíků?

Lecithin je možné získat i prostřednictvím stravy. Jeho největší přírodní zásobárnou jsou vaječné žloutky, játra a sojové boby. Dobrým zdrojem jsou také arašídy, olejnatá semínka (zejména slunečnicová), kvalitní rostlinné oleje lisované za studena, ořechy, pšeničné klíčky, ovesné vločky, zakysané mléčné výrobky, čočka, květák, zelí, kapusta, ale třeba i šťáva z vinných hroznů nebo kvasnice. Co se týče doporučené denní dávky, odborníci zmiňují 3 gramy lecithinu, což je ovšem množství, které ne vždy získáme pouze z běžné stravy. Abyste tuto normu splnili, museli byste denně sníst například 300 gramů pečiva z celozrnné mouky, což není tak obvyklé, uvážíme-li, že jeden celozrnný rohlík váží 50 gramů.
 

Nechutná vám soja? Využijte doplňky

Je tedy především na nás, abychom zvážili, máme-li zajištěn pravidelný denní příjem lecithinu v dostatečném množství, vždyť zdaleka ne každý je nadšeným příznivcem tofu, čočky nebo obilných kaší. V opačném případě máme dvě možnosti: provést změny v jídelníčku, nebo využít doplňky stravy. V lékárnách a na e-shopech jsou dnes volně k dostání přípravky s obsahem vysoce kvalitního sojového lecithinu přírodního původu, se standardizovaným množstvím kyseliny linolové, která v dostatečném množství přispívá k udržení správné hladiny cholesterolu v krvi.
Lecithin-1325mg-FORTE_60_BOX_CZE_3D_R_W14489-S-01-CZE-SLO.png
Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu