Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

10 chytrých triků, jak snížit obsah tuků v jídle

10 chytrých triků, jak snížit obsah tuků v jídle

Nadměrná konzumace tuků má na svědomí nejen nadbytečná kila, ale také celou řadu dalších zdravotních problémů. Přitom existují jednoduché způsoby, jak omezit obsah tuků v jídle, aniž by tím utrpěla jeho chuť a kvalita. Vyzkoušejte je, až se příště pustíte do vaření.
 

1. Odsajte tuk ubrouskem

Řízečky, topinky, lívance, bramboráky či domácí kobližky – z takových dobrůtek na pánvi omastek jenom kape. Když je po usmažení zabalíte do ubrousku nebo papírové utěrky, ušetříte tím značnou část kalorií a chuťově to vůbec nepoznáte.
 

2. Použijte libové maso

Nejlepší je krůtí, kuřecí nebo králičí. Při pečení vždy odstraňte kůži, která v sobě obsahuje nejvíc tuku. Nebo kuře předtím, než ho dáte do trouby, propíchejte špejlí. Během pečení z něj pak vyteče přebytečný tuk, který je třeba průběžně odlévat, aby nezůstal ve šťávě. Pokud se chystáte dělat přírodní plátky, naložte maso přes noc do směsi koření. Bude křehčí a mnohem chutnější, a to i s minimálním množstvím tuku na pánvi.
 

3. Smažte na minerálce

Ano, čtete správně. Místo oleje zkrátka nalijte na pánev trochu perlivé minerálky. Zahřejte ji a položte na ni maso, které potom už pustí pouze svůj vlastní tuk. A nebojte se, i tak bude chutnat skvěle.
 

4. Pokapejte rybu citronem

Máte ve zvyku zjemňovat steak nebo ryby hoblinkami bylinkového másla? Také zde se skrývá nadbytečný tuk. Zkuste místo toho pokapat maso citronovou šťávou, jeho chuť se zvýrazní natolik, že se obejdete bez másla, případně vám bude stačit pouze poloviční množství.
 

5. Zkuste zdravější svíčkovou

Neumíte si představit neděli bez svíčkové? I tak kaloricky vydatné jídlo se dá připravit mnohem zdravějším způsobem. Stačí, když vynecháte mouku a omáčku zahustíte rozmixovanou kořenovou zeleninou (právě zahušťování moukou navyšuje množství prázdných kalorií a sacharidů, které pak putují do tukových zásob). Místo šlehačky můžete použít zakysanou smetanu s nižším procentem tuku.
 

6. Do dresinku nedávejte majonézu

Zeleninové saláty nedochucujte majonézovým dresinkem, ale připravte si vlastní nálev s balzamikovým octem, trochou kvalitního rostlinného oleje a hrstí čerstvě nasekaných bylinek dle chuti.
 

7. Hovězí plátky zalijte vínem

Tmavé maso (například hovězí steak) položte na mírně zahřátou pánev a zalijte červeným vínem. Jeho chuť se tím nádherně zjemní a navíc nepotřebujete žádný tuk. Alkohol z vína se během pečení odpaří.
 

8. Polévku zahustěte fazolemi

Milujete krémové polévky? Zahuštěné smetanou však představují slušnou kalorickou bombu. Úplně stačí, když smetanu nahradíte mlékem. A místo klasické jíšky použijte rozmixovanou zeleninu, fazole nebo brambory. Uvidíte, jak si pochutnáte.
 

9. Místo chipsů mlsejte cizrnu

Chipsy nebo slané oříšky jsou oblíbeným zobáním k televizi. Zkuste své chuťové buňky nalákat na něco stejně dobrého, ale přitom zdravějšího, jako je například pražená cizrna: kuličky z konzervy nechte okapat, usušte je papírovou utěrkou a v misce promíchejte s olejem a kořením. Nasypte je na plech na pečící papír a pečte asi 45 minut při teplotě 160 stupňů. Ale pozor, tahle dobrůtka je silně návyková!
 

10. Pečte v teflonu nebo keramice

Snížit množství tuku můžete i pomocí kvalitního nádobí, do kterého nemusíte v jednom kuse přilévat olej. Ideální je keramika nebo teflon.
 
Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu