Helpline: 800 141 141
Váš seznam je prázdný

Jak to funguje?

- Najděte na našich stránkách nejvhodnější produkty pro sebe a své blízké
- Přidejte je do svého seznamu
- Až budete mít na seznamu vše, co potřebujete, přejděte do partnerského eshopu, kde si zvolíte počet kusů a objednávku dokončíte.

Váš seznam je prázdný. Prohlédněte si naše produkty a vyberte si ty nejlepší pro podporu svého zdraví.

6 zlozvyků, které vám při práci ničí zrak

6 zlozvyků, které vám při práci ničí zrak
Mnoho lidí tráví denně spoustu hodin prací na počítači, ale jen málokteří si uvědomují, jak se dlouhodobé zírání do monitoru negativně podepisuje na zdraví jejich očí. Případná rizika často vezmou v potaz až ve chvíli, kdy si tento stereotyp začíná vybírat svou daň, například v podobě neostrého či dvojitého vidění nebo suchých, zarudlých a podrážděných očí. Většinu těchto nepříjemností si však můžete ušetřit, pokud se vyhnete zlozvykům, které očím při práci škodí.
 

1. Nevyhovující dioptrie

Nosíte už deset let stále ty samé brýle a nevidíte důvod, proč byste si měli pořizovat nové? Nejste sami. Na to, že se dioptrie s přibývajícím věkem nemění, spoléhá hodně lidí. Opak je však pravdou. Zvlášť jestli je vám kolem 45 let, je dost pravděpodobné, že budete potřebovat brýle na blízko. Postupem času se totiž zhoršuje pružnost oční čočky a pro člověka je pak obtížnější zaostřit na krátké vzdálenosti. Proto uděláte lépe, když se místo luštění písmenek na obrazovce vydáte do optiky nebo k očnímu lékaři, který vám může předepsat i speciální brýle pro práci s počítačem (klasické brýle na čtení, které sice bez problémů fungují na vzdálenost obvyklou pro držení knihy, nemusí vždy vyhovovat).
 

2. Vysoký jas a ostré světlo

To, že jste dostali přednastavený monitor, ještě neznamená, že si jeho nastavení nemůžete upravit. Vašim očím rozhodně nesvědčí příliš vysoký jas. Proto si dejte tu práci a uzpůsobte si ho tak, aby vám co nejlépe vyhovoval (totéž platí o kontrastu). Pokud máte na pracovním stole lampu, neměla by být nikdy zářivější, než váš monitor. Volte spíše tlumenější osvětlení. Na obrazovku by také nemělo dopadat přímé sluneční světlo. Každou hodinu nechte oči na 5–10 minut odpočinout.
 

3. Špatné rozlišení displeje

Usilovné mžourání ve snaze rozpoznat mrňavé ikonky na pracovní ploše vašemu zraku nijak neprospěje. Taková „mravenčí práce“ znamená pro oči zbytečnou zátěž. Pohrajte si trochu s nastavením, abyste se nemuseli tolik namáhat. Můžete si vybrat nejen odpovídající velikost ikon, ale také rozestup mřížky (vzdálenost mezi jednotlivými ikonami), umístění štítku a velikost písma.
 

4. Nahrbená záda

Možná to nevíte, ale sezení u počítače s kulatými zády a bradou vystrčenou vpřed může způsobovat i potíže se zrakem. Snažte se proto sedět rovně, s chodidly celou plochou položenými na podlaze. Monitor postavte přímo před sebe nad klávesnici – do pozice, která vám umožní, abyste seděli uvolněně a nezatěžovali krční páteř. Jeho horní okraj by se měl nacházet asi 5 až 7,5 cm nad úrovní vašich očí. Pokud nosíte bifokální brýle, umístěte ho níž, aby se vám na něj pohodlně dívalo.
 

5. Strnulý pohled

Také se občas přistihnete, že už delší dobu nehybně zíráte do monitoru, aniž byste jedinkrát mrkli? Tento nešvar způsobuje syndrom tzv. suchého oka, provázený nepříjemným pálením, zarudnutím nebo rozostřeným viděním. Důvod? Vypařování slzného filmu, který chrání oči proti vysychání. Prevence je přitom velmi snadná: občas několikrát rychle zamrkejte nebo si oči na chvíli zavřete. Vhodné jsou také různé oční cviky, které protáhnou okohybné svaly a zlepší krevní oběh v okolí oka (oční gymnastika). Zdraví svých očí můžete podpořit rovněž nabitým doplňkem stravy Lutein Plus, který obsahuje živiny, tvořící součást oční tkáně, jako je lutein, zeaxanthin. Obsahuje zinek a vitaminem A, nezbytné pro zdravý zrak a vitamín E který chrání buňky očí před oxidativním stresem.. Tento přípravek je volně k zakoupení v lékárně či na e-shopu.
 

6. Časté mnutí očí

Po mnohahodinové práci na počítači (nebo delším čtení) máme tendenci promnout si oči, což sice může přinést dočasnou úlevu, ale ve finále si tím způsobíme víc škody než užitku. Uvědomte si, že celou dobu předtím jste se rukama dotýkali klávesnice, která je přímo semeništěm bakterií, a ty si teď přenesete rovnou do očí. Infekce však není jediným nebezpečím. Při častém tření očí může také dojít k poškození rohovky. Tento nešvar rovněž přispívá ke vzniku tmavých kruhů pod očima.
 
Zpět na seznam všech článků

To nejlepší z našeho magazínu